Νίκος Παπάζογλου - Τέτοιες απώλειες είναι πολύ βαριές

Εμβληματική φιγούρα του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
18/04/2011
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η παρουσία του Νίκου Παπάζογλου συνδέθηκε με το ρεύμα του λεγόμενου νέου-λαϊκού τραγουδιούκαι τον καινούριο αέρα που έφερε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 η «Εκδίκηση Της Γυφτιάς» και ο πρωτοποριακός στιχουργικός λόγος του Μανώλη Ρασούλη. Εμβληματική φιγούρα του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού που, χωρίς καμία στιλιστική επίφαση, αλλά, επί της ουσίας, κατάφερε και ένωσε το ροκ με την παράδοση.

Ισχυρή καλλιτεχνική προσωπικότητα που κέρδισε τον σεβασμό όλων με την ουσιαστική και αφαιρετική τέχνη και διαδρομή του. Λίγοι δίσκοι και καλά τραγούδια. Μετρημένες εμφανίσεις και μακριά από τα φώτα και τις σειρήνες της δημοσιότητας. Όπως του άρεσε να λέει, προήρθε από το ρεύμα αυτοδίδακτων μουσικών που έφτιαχναν συγκροτήματα κατά τη δεκαετία το ’60. Κάπως έτσι συνδέθηκε με τους Ολύμπιανς, ενώ έγραψε και τα πρώτα τραγούδια του που τραγούδησαν φίλοι του.

Ο Νίκος Παπάζογλου εμφανίστηκε πρώτη φορά σαν τραγουδιστής στον δίσκο «Αχαρνής» του Διονύση Σαββόπουλου. Ακολούθησε η συνεργασία του με τον Νίκο Ξυδάκη και τον Μανώλη Ρασούλη με την «Εκδίκηση Της Γυφτιάς» σε παραγωγή του Διονύση Σαββόπουλου, που είναι και ο πρώτος δίσκος που ηχογραφήθηκε στη Θεσσαλονίκη, και άνοιξε αυτό τον ιστορικό κύκλο, εγκαινιάζοντας το χειροποίητο στούντιο «Αγροτικόν» στην Τούμπα. Ακολούθησαν τα: Δήθεν (1979), Χαράτσι (1984), Μέσω Νεφών (1986), Σύνεργα (1990), Όταν Κινδυνεύεις Παίξε Την Πουρούδα (1995) και Μάισσσα Σελήνη (2005).

Συνεργάστηκε με την ευρύτερη «παρέα» Μανώλη Ρασούλη, Νίκο Ξυδάκη, Βάσω Αλλαγιάννη, Τάκη Σιμώτα, Λάζαρο Ανδρέου κ.α. Ίσως ακούγεται παράδοξο, αλλά, ερμηνευτικά, άγγιξε διαφορετικές γενιές και γούστα. Όλα αυτά τα χρόνια είχε δίπλα του μουσικούς που σαν συγκροτήματα, κυρίως στο παρελθόν, είχαν τα ονόματα «Ταχεία Θεσσαλονίκης» και «Λοξή φάλαγγα». Δίπλα του ξεκίνησαν ο Σωκράτης Μάλαμας και η Μελίνα Κανά. Ουσιαστικός και μετρημένος στήριξε τον τραγουδιστικό λόγο πολλών νέων καλλιτεχνών ανεξαρτήτως του αν αυτός ενέπιπτε στα κυρίαρχα ρεύματα των εποχών, όπως, έλεγε χαρακτηριστικά, «έτσι για ν’ ανθίσουν χίλια λουλούδια…». Για το ελληνικό τραγούδι τέτοιες απώλειες, και δεν μπορείς να μην σχολιάσεις το πόσο κοντά έφυγε με τον φίλο του και συνοδοιπόρο Μανώλη, είναι πολύ βαριές.

 

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!